TERMİNOLOJİ

Birçok bilimde olduğu gibi müzakere yönetiminde de ortak bir dil ve terim seti kullanmak, iletişimin daha net ve anlaşılır olmasını sağlar. Terminoloji bilmek özellikle teknik veya uzmanlık gerektiren alanlarda yanlış anlamaları ve hataları önlemeye yardımcı olur.

Yerli ve yabancı kaynakları incelerken kavramları daha iyi anlamaya yardımcı olacak temel müzakere terminolojilerini sizler için derledik.

Birçok bilimde olduğu gibi müzakere yönetiminde de ortak bir dil ve terim seti kullanmak, iletişimin daha net ve anlaşılır olmasını sağlar. Terminoloji bilmek özellikle teknik veya uzmanlık gerektiren alanlarda yanlış anlamaları ve hataları önlemeye yardımcı olur.

Yerli ve yabancı kaynakları incelerken kavramları daha iyi anlamaya yardımcı olacak temel müzakere terminolojilerini sizler için derledik.

Çoğunluk Kuralı - MAJORITY Rule

Konsensüs veya anlaşmaya varmak için çok taraflı müzakereleri tanımlayan kavramdır. Bir karara veya anlaşmaya varmak için, müzakere masasında hazır bulunan tarafların çoğunluğunun mutabık kalması esastır.

Arabuluculuk - MEDIATION

Müzakerelerde taraflar arasındaki bir anlaşmazlığı çözmek ve ortak bir müşterekte bulunmak adına tarafların karşılıklı olarak devreye girmesine razı olduğu kişinin aldığı pozisyonu ifade eder.

Birleşme ve Satın Alma Müzkereleri - MERGER and Acquisition Negotiation

İki şirketin tek bir işletme altında birleşmesi veya bir şirketin başka bir şirket tarafından doğrudan satın alınması için yürütülen bir müzakere sürecidir.

Çoklu Teklifler - MULTIPLE Offers

Çoklu teklifler, müzakere kapsamındaki konuların daha yapıcı bir şekilde tartışılmasına ortam sağlamak için eşzamanlı olarak sunulan ve göreceli olarak eşit değerde olan iki veya daha fazla alternatif teklifi ifade eder.