Kültürler Arası Müzakere Yönetimi

Günümüzde küreselleşme, iş dünyasını daha da entegre hale getirerek uluslararası müzakerelerin önemini arttırmıştır. Farklı coğrafyalardan bir araya gelen kurum yöneticileri karşılaştıkları kültürel farklılıklarla başa çıkmak zorunda kalmaktadırlar. Ve küresel boyuttaki müzakerelerde başarı elde etmek, kültürel farklılıkları etkili bir şekilde yönetmekten geçmektedir.

Uluslararası müzakerelerde kültürel farklılıkların bilincinde olmak ve bunlara duyarlı olmak önemli olsa da şeffaflık, güven ve ortaklık ilkeleri evrenseldir.

Dan Quayle

Günümüzde küreselleşme, iş dünyasını daha da entegre hale getirerek uluslararası müzakerelerin önemini arttırmıştır. Farklı coğrafyalardan bir araya gelen kurum yöneticileri karşılaştıkları kültürel farklılıklarla başa çıkmak zorunda kalmaktadırlar. Küresel boyuttaki müzakerelerde başarı elde etmek, kültürel farklılıkları etkili bir şekilde yönetmekten geçmektedir.

Kültürler Arası Müzakere Yönetimi programı, iletişimde etkinlik, empatik karar verme süreçleri, müşteri memnuniyetinde yaratıcılık, hukuki-etik uyum ve kültürel farklılıkları yönetme stratejilerine odaklanmaktadır.

Başarılı bir dış ticaret stratejisi oluşturmak ve sürdürmek için kültürel çeşitliliği kucaklamak, küresel pazarda rekabet avantajı elde etmenin anahtarıdır. Kültürler Arası Müzakere Yönetimi programında farklı kültürleri iletişim ve karar verme süreçleri boyutunda yakından inceleyen R. Lewis modeli temel alınır.

İhtiyacınıza uygun eğitim proje önerilerimiz için lütfen bize ulaşın.

Program Kazanımları
İletişim
  • Farklı dil, kültür, inanç ve değerler sistemlerini doğru anlama becerisini geliştirmek
  • Kültürlerarası anlayışı derinleştirmek
  • Farklı kültürlerle kurulan etkili iletişim ile işbirliği ve uyumu arttırmak
Karar Süreçleri
  • Farklı kültürlerin farklı perspektiflerini anlamak
  • Karar verme sürecini etkileyen kültürel dinamikleri yönetmek
  • Kararların ve taleplerin altında yatan kültürel etkenleri doğru yorumlamak
Strateji
  • Farklı kültürlerin nihai tüketici beklentilerine uygun ürün ve hizmet geliştirmek
  • Kültürel pazarlama (Culmar) tekniklerini öğrenmek ve iş süreçlerine adapte etmek
  • Kültürler arası ilişkisel pazarlama yetkinliğini geliştirmek
Etik Anlayış
  • Üç farklı kültür grubunun etik anlayışını ve temel beklentilerini anlamak
  • Üç farklı kültür grubu ile ortak alanları keşfetmek
  • Müzakere süreçlerinde etik – güven ilişkisinin önemini kavramak
Program Zaman Dağılımı
  • Kültür Modelleri
  • Teorik Bilgilendirme
  • Vaka Analizi
  • Strateji Geliştirme
  • Müzakere Simülasyonu
  • Kültürler Arası Müzakere Planlama