Satış Müzakerelerinde Stratejik Yaklaşımlar

Satışa Müzakerelerinde Stratejik Yaklaşımlar programı, müşteriler ile müzakere halinde olan tüm yönetici ve üst düzey satış yöneticilerinin, kurum hedeflerine ulaşmak adına ortaya koydukları bireysel davranış ve yetkinliklerin ustalık seviyesine çıkartılması amacıyla hazırlanmıştır.

Müzakere, karmaşık sorunlara yaratıcı çözümler üretebilmektir.

William Ury

Satışa Müzakerelerinde Stratejik Yaklaşımlar programı, müşteriler ile müzakere halinde olan tüm yönetici ve üst düzey satış yöneticilerinin, kurum hedeflerine ulaşmak adına ortaya koydukları bireysel davranış ve yetkinliklerin ustalık seviyesine çıkartılması amacıyla hazırlanmıştır.

Müzakere yönetiminde ustalık; çıkmaza girebilecek anlaşmaları kapatmak, teklif edilen hizmetle ilgili değer araçlarını etkin kullanmak, farklı beklentileri ortak çıkarlara hizmet edecek şekilde hizalamak, farklılıkları maliyeti yüksek çatışmalara dönüşmeden önce çözümlemek ve rekabet odaklı düşünce ile müşteri odaklı yaklaşımı harmanlamak ekseninde ele alınmaktadır.

Satış Müzakerelerinde Stratejik Yaklaşımlar programında, farklı pazarlık yaklaşımları ve taktiklerini etkin bir şekilde kullanmak, karşı tarafın sergileyeceği tutumları kurum menfaatlerine hizmet edecek şekilde yönetmek esastır. Bu amaç doğrultusunda programda analitik araçlar ve ilişki yönetim teknikleri derinlemesine incelenir.

İhtiyacınıza uygun eğitim proje önerilerimiz için lütfen bize ulaşın.

Program Kazanımları
Planlama
  • Müzakere planlama matrisini anlamak ve etkin kullanmak
  • Müzakere edilecek kişi ve kurum ile ilgili kilit bilgiler doğrultusunda farklı strateji geliştirmek
Çözümleme
  • Etkin soru sorma, aktif dinleme ve bilgi yorumlama alanlarında derinleşmek
  • Birbirinden farklı olan bireysel ve kurumsal ihtiyaçları doğru anlamak
İlişki Yönetimi
  • Karar alma süreçlerini etkileyen duygusal ve bilişsel dinamikleri kavramak
  • Farklı kültür-kişilik ve kuşakların iletişim dinamiklerini doğru anlamak
Pazarlık
  • Pazarlık bileşenlerini etkin kullanmak ve değer odaklı pazarlık yönünde gelişim sağlamak
  • Müzakere matematiği kavramını özümsemek, finansal rekabete dayalı direnişleri kurum menfaatine hizmet edecek şekilde çözümlemek
Program Zaman Dağılımı
  • Teorik bilgilendirme
  • Bireysel analiz
  • Örnekleme-vaka yorumlama
  • Vaka Analizi
  • Strateji Geliştirme
  • Müzakere simülasyonu
  • Vaka Çözümü
  • Bireysel geri bildirim
  • Bireysel gelişim planı