Kurum İçi Müzakere Yönetimi

Kurum İçi Müzakere Yönetimi programı ortak hedefe yönelik süreç yöneten tüm birim ve birim yöneticilerinin birlik bilinci ile yapıcı, yaratıcı ve ikna edici müzakere becerilerinin gelişimini hedefler. Bireysel hedefler, departman hedefleri ve kurumsal hedeflerin hizalanmasını önceliklendiren bu stratejik iletişim yaklaşımında, farklı durum ve farklı kişileri yönetmek, diğer bir ifade ile durumsallık esastır.

Müzakere sürecinde çatışma olumsuz bir durum değildir. Bu, fikirlerin çatışmasıdır ve her şey yolunda gittiğinde üçüncü bir fikir ortaya çıkar.

Luke Roberts

Kurum İçi Müzakere Yönetimi programı ortak hedefe yönelik süreç yöneten tüm birim ve birim yöneticilerinin birlik bilinci ile yapıcı, yaratıcı ve ikna edici müzakere becerilerinin gelişimini hedefler. Bireysel hedefler, departman hedefleri ve kurumsal hedeflerin hizalanmasını önceliklendiren bu stratejik iletişim yaklaşımında, farklı durum ve farklı kişileri yönetmek, diğer bir ifade ile durumsallık esastır.

Kurum İçi Müzakere Yönetimi programı ortak hedefe yönelik süreç yöneten tüm birim ve birim yöneticilerinin birlik bilinci ile yapıcı, yaratıcı ve ikna edici müzakere becerilerinin gelişimini hedefler. Bireysel hedefler, departman hedefleri ve kurumsal hedeflerin hizalanmasını önceliklendiren bu stratejik iletişim yaklaşımında, farklı durum ve farklı kişileri yönetmek, diğer bir ifade ile durumsallık esastır. Büyük resmi görebilmenin ve yönetebilmenin öncül bileşeni ise öz farkındalık ve öz yönetimdir.

Programda, farklı yönetsel kademeler arasındaki koordinasyonun aksaksız sağlanması, bilgi paylaşımının üst düzeyde gerçekleşmesi ve diğerlerinin bakış açısıyla da iletişimin yönetilmesi esas alınır. En zor süreçten en basit süreçlere kadar bilinçli bir farkındalıkla önce kendini, sonra diğerlerini doğru anlama ve hissetme yaklaşımına odaklanan programda derinletilmiş algı ve genişletilmiş gözlem ilkeleri üzerinde durulur.

İhtiyacınıza uygun eğitim proje önerilerimiz için lütfen bize ulaşın.

Program Kazanımları
Farkındalık
  • Bireysel güç alanlarını, diğerlerinden farklı ve özgün olan nitelikleri keşfetmek
  • Takımın güç alanlarını, üyelerin birbirini tamamlayan niteliklerini keşfetmek
  • Sorunların çözümüne liderlik etme sürecinde takımın iç dinamiklerini ve iletişimi etkin kullanmak
Empati
  • Kurum içi müzakerelerde belirleyici olan baskı-beklenti-tatmin unsurlarını anlamak ve okumayı öğrenmek
  • Yapıcı iletişimin temel prensibi olan talep etme – taviz verme dengesini kuracak yaklaşımları benimsemek
İletişim
  • Fikir ve projeleri diğerlerine aktarma sürecinde sözlü ve sözsüz iletişim araçlarını etkin kullanmak
  • Önyargılardan ve varsayımlardan arındırılmış bir farkındalıkla müzakere süreçlerini yönetmek
Duygu Yönetimi
  • Diğerlerini doğru anlama ve hissetme sürecinde genişletilmiş algı ve derinletilmiş gözlem araçlarını öğrenmek
  • Farklı beklentileri ortak çıkarlara hizmet edebilecek şekilde hizalama becerisini geliştirmek
Program Zaman Dağılımı
  • Teorik bilgilendirme
  • Bireysel Analiz
  • İnsan ve algı atölye çalışması
  • Duygu çemberi çalışması
  • Bireysel geri bildirim
  • Bireysel gelişim planı