Satın Alma Müzakerelerinde Stratejik Yaklaşımlar

Satın Alma Müzakerelerinde Stratejik Yaklaşımlar programı, kurumun faaliyetlerini gerçekleştirme sürecinde ihtiyaç duyulan satın alımları gerçekleştirmek üzere dış tedarikçilerle iletişim halinde olan tüm yöneticilerin müzakere yetkinliklerini geliştirmeyi hedefler.

"Benim olan benimdir, senin olan ise pazarlığa açıktır." diyen insanlarla müzakere edemezsiniz.

John F. Kennedy

Satın Alma Müzakerelerinde Stratejik Yaklaşımlar programı, kurumun faaliyetlerini gerçekleştirme sürecinde ihtiyaç duyulan satın alımları gerçekleştirmek üzere dış tedarikçilerle iletişim halinde olan tüm yöneticilerin müzakere yetkinliklerini geliştirmeyi hedefler.

Kurumun karlılık hedeflerine ulaşması yönünde önemi büyük olan “doğru satın alma” yaklaşımları, günün ekonomik ve rekabetçi yapısına bağlı olarak değişim göstermektedir. Dolayısıyla günümüzde kurumlar gelenekselleşmiş satın alma yaklaşımlarından uzaklaşıp “durumsal” satın alma stratejileri belirlemek durumunda kalmaktadır. Bu gerçek, satın alma yöneticilerinin tedarikçilerle gerçekleşen müzakerelerde çok daha uzun vadeli iş birliği modelleri kurma, ilişki odaklı müzakere yaklaşımlarını benimseme ve karlılık odaklı düşünce yetilerinin üst düzeyde olmasını gerektirmektedir.

Satın Alma Müzakerelerinde Stratejik Yaklaşımlar programında, tedarik zinciri yönetiminin temel ilkelerini baz alarak kuruma rekabet avantajı sağlayacak müzakere stratejileri geliştirme, satın alma sürecinde rekabet avantajı elde etme ve karşı tarafı tüm dinamikleri ile doğru tanıyarak müzakereleri etkin bir şekilde yönetme teknikleri incelenir.

İhtiyacınıza uygun eğitim proje önerilerimiz için lütfen bize ulaşın.

Program Kazanımları
Planlama
  • Planlama sürecinde tedarikçi seçme kriterlerini objektif ve sübjektif bakış açısıyla analiz etmek
  • Kurumun satın alma gücünü doğru değer araçları ile karşı tarafa aktarmak
Çözümleme
  • Bilgi toplama kaynaklarını verimli kullanmak, bu bilgileri yorumlama becerilerini üst seviyeye çıkartmak
  • Hedef odaklı satın alma müzakerelerinde var olan 4 stratejik modeli benimsemek
İlişki Yönetimi
  • Karar alma süreçlerini etkileyen duygusal ve bilişsel dinamikleri kavramak
  • Farklı kültür-kişilik ve kuşakların iletişim dinamiklerini doğru anlamak
Pazarlık
  • Tedarikçilerin mikro ve makro pazarlık stratejilerinizi doğru anlamak
  • Çapraz değer bileşenlerinden yararlanarak karlı ve doğru pazarlık yapma yeteneğini geliştirmek
Program Zaman Dağılımı
  • Teorik bilgilendirme
  • Sektör Örnekleri
  • Vaka yorumlama
  • Vaka Analizi
  • Strateji Geliştirme
  • Müzakere Simülasyonu
  • Vaka Çözümü
  • Bireysel geri bildirim
  • Bireysel gelişim planı