Kanvas Strateji Çalışması, karmaşık müzakerelerde belirleyici olan tüm dinamikleri kuş bakışı görmeye yardımcı olan etkili bir hazırlık yöntemidir. Yöntem, müzakerecinin sadece kendi hedeflerini, pazarlık konularını ve olası sonuçlarını değil, aynı zamanda karşı partinin de hedeflerini analiz etmeye odaklanır. Temel amaç, müzakerelerde etkinliği düşüren üç yaygın hatanın en aza indirilmesidir; ön yargılar, varsayımlar ve doğaçlamalar.
Özellikle ileri seviye müzakere yönetimi projelerinde temel yol haritası olarak yararlanılan kanvas strateji çalışması, her iki tarafa da fayda sağlayacak «alışılmışın dışında» çözümler bulmaya ve daha da önemlisi sürdürülebilir iş ilişkileri kurmaya yardımcı olur. Müzakerelerin uzlaşma ile sonuçlanmasında belirleyici role sahip olan «pazarlık» aşamasında doğru değer bileşenlerinin kullanılması çalışmanın temel çıktısını oluşturur.