TERMİNOLOJİ

Birçok bilimde olduğu gibi müzakere yönetiminde de ortak bir dil ve terim seti kullanmak, iletişimin daha net ve anlaşılır olmasını sağlar. Terminoloji bilmek özellikle teknik veya uzmanlık gerektiren alanlarda yanlış anlamaları ve hataları önlemeye yardımcı olur.

Yerli ve yabancı kaynakları incelerken kavramları daha iyi anlamaya yardımcı olacak temel müzakere terminolojilerini sizler için derledik.

Birçok bilimde olduğu gibi müzakere yönetiminde de ortak bir dil ve terim seti kullanmak, iletişimin daha net ve anlaşılır olmasını sağlar. Terminoloji bilmek özellikle teknik veya uzmanlık gerektiren alanlarda yanlış anlamaları ve hataları önlemeye yardımcı olur.

Yerli ve yabancı kaynakları incelerken kavramları daha iyi anlamaya yardımcı olacak temel müzakere terminolojilerini sizler için derledik.

Pazarlık - Negotiation BARGAINING

Pazarlık, hem rekabetçi hem de konumsal olan müzakere sürecinin en bilinen şeklidir. Pazarlık değer yaratmaktan çok değer talep etmeyi önceliklendiren, çoğunlukla fiyat ekseninde ilerleyen ikna etme sürecidir.

Müzakere Pazarlık Alanı - Negotiation BARGAINING Zone

Pazarlık alanı, bir müzakerede her iki taraf için tatmin edici seviyede olan ve tarafların uzlaşma konusundaki beklentilerinin örtüştüğü alandır.

BATNA - BATNA

BATNA, Roger Fisher ve William Ury tarafından popüler hale getirilen ve 'Müzakere Edilmiş Anlaşmaya En İyi Alternatif' anlamına gelen bir kısaltmadır. BATNA; müzakere edilen tarafla uzlaşmaya varılamama halinde düşünülmesi gereken alternatif eylemdir.