Bir markanın logosu, onun ruhunu yansıtan bir semboldür. Bu yüzden logo tasarımı sırasında seçilen sembol, markanın özünü, değerlerini ve hikayesini anlatmalıdır.
Ben de logomozun, gücüne inandığımız duygusal derinliğimizi ve yaratıcılığımızı yansıtmasını çok arzu ettim. Ama emin olun, zihinlerde kalıcılığı olabilecek ve markanın varlık nedeniyle bağ kurulabilecek bir sembol bulmak hiç de kolay olmadı.
Hem yaptığımız işi hem de bilgiyi paylaşma misyonumuzu çağrıştıracak, yüreğimizin “evet” diyeceği bir sembolle buluşmamız ise evrenin küçük bir oyunu ile oldu. Sıradan bir günde pazar yerindeki bir takıcıda gözüme takılan kolye ucu, o zaman anlamını bilmesem de belli ki bir semboldü. Yüreğimin kabul ettiği bu sembolün anlamını araştırınca zihnim de “evet” dedi ve Ananse Ntentan logomozun sembolü oldu.
Peki nedir bu Ananse Ntentan?
Ananse Ntentan, Batı Afrika'nın, özellikle Gana ve Fildişi Sahili'nin Akan kültürüne kök salmış güçlü bir semboldür. Kelimenin tam anlamıyla "örümcek ağı" anlamına gelir ve önemi gerçek anlamının çok ötesine geçer. Sembolün kökeni,kurnaz ve becerikli bir örümcek olan Ananse'nin yer aldığı Akan halk masallarının zengin dokusuna dayanır. Yedi kollu bu sembol Ananse'nin karakterini yansıtır. Onun zekasını ve zorluklarla akıl yoluyla başa çıkma yeteneğini somutlaştırır. Örümcek ağının karmaşık ve hassas doğası, yaşamdaki engellerin üstesinden gelmek için gereken yaratıcılığı ve becerikliliği simgeler.
Aslında örümcek ağının yapısı karmaşık olsa da mükemmelliği temsil eder. Nesnelerin birbirine bağlılığını ve bize eylemlerimizin yaşamlarımız boyunca dalgalanan sonuçları olduğunu hatırlatır. Bu ağ, narin görünümüne rağmen şaşırtıcı derecede güçlü ve dayanıklıdır. Sembol, hayat mücadelesinde güçlü bir şekilde var olabilmek için gereken içsel potansiyeli ve dayanıklılığı ifade eder.
Uzlaşma sanatında ustalaşmak için hangi becerilerin önemli olduğunu en yalın haliyle ne güzel özetliyor, öyle değil mi?